Najnovšie články:
TAVE.sk > Dámska bielizeň > Korzety > Korzety a spánok

Korzety a spánok

korzety a spánokKorzety a spánok nie sú veľmi častým spojením. Napriek tomu sa nájdu určité skupinky, ktoré zvažujú to, že by si nasadili korzet pred tým ako pôjdu spať. Dôvodov môže byť viacero, najčastejšie sú to však tie zdravotné/estetické/športové. Prečítajte si pár rád o tom, čo robiť a čo vás čaká pri korzetoch, ktoré by ste si chceli vziať so sebou do postele.

Bestsellers a zľavnené:

Prečo nosiť korzet do postele?

spánok s korzetomČi si vezmete korzet do postele je čisto na vašom osobnom rozhodnutí. Neberte to však tak, že ak s ním budete spávať, tak budete s ním cez noc „trénovať“ vaše boky a brucho. Každopádne ak ste sa už rozhodli pre noc s korzetom, tu je pár tipov, ktoré vám dopomôžu k tomu, aby ste sa s ním cítili pohodlnejšie počas noci.

  • Možno ste hardcore zarytá fanúšička trénovania a chcete trénovať v korzete 24 hodín denne.
  • Možno nemáte dosť času na klasický tréning počas dňa (či už kvôli práci alebo iným dôvodom). V takom prípade by vám to mohlo dopomôcť si zlepšiť postavu prakticky počas spánku.
  • Možno ste dokončili svoj tréningový program (resp. dosiahli ste skvelé krivky bez pomoci korzetu), avšak chcete si tak udržať postavu na dlhšie pomocou korzetu, ktorý vám bude udržovať štíhly pás stále.

Treba brať do úvahy fakt, že každý môže mať inú skúsenosť. Korzety a spánok nejdú vždy dohromady, niektorí ľudia majú veľmi ľahký spánok, iní sa zas nezobudia ani na tretiu svetovú. Niektorí spia ako poleno bez pohybu, iní sa zas neustále prevaľujú. Niektorí majú tvrdé alebo mäkké matrace, vankúše, ploché vankúše alebo absolútne žiaden vankúš. Možno spíte radi na chrbte alebo na bruchu. Pointou je to, že tieto tipy nemusia platiť na každého univerzálne.

Čo môžete pociťovať, ak sa rozhodnete skombinovať korzety a spánok?

Mnoho žien ktoré nosia korzety sa môžu cítiť nepríjemne po pár hodinách spánku v korzete. Existujú ženy, ktoré pociťujú nafúknuté brucho počas noci, čo by mohlo dávať zmysel. Keď vaše telo odpočíva, váš parasympatický systém sa aktivuje a je zodpovedný za odpočívacie procesy tela. Väčšina krvi je tak odvedená z končatín preč do centra tela, aby dopomohla pri tráviacom procese jedla alebo na údržbu orgánov v torze. Je to dôvod, prečo mnoho ľudí odporúča, aby ste pri nosení korzetu v posteli, ho o pár palcov povolili, čo vám v podstate pomôže upadnúť do hlbšieho spánku.

Korzety a spánok sa môžu zničiť navzájom

To či spávanie v korzete môže korzet samotný zničiť je diskutabilné. Niektoré ženy tvrdia že kvôli prevaľovaniu ho môžete zodrať alebo môže nasiaknuť potom a olejami ktoré vaše telo spolu s posteľou vylučuje. Iní zas tvrdia to, že korzet je navrhnutý tak, aby držal telo v neutrálnej pozícii a pri ležaní tlačíte na časti korzetu viac ako postojačky, čím sa môže rýchlejšie opotrebovať. Pokiaľ sa však tak veľmi bojíte toho, že si zničíte korzet, používajte minimálne dva – jeden cez noc a jeden cez deň.

Taktiež môže byť pre niektoré ženy nepríjemné nosiť dlhšie alebo ťažšie korzety. Noste preto do postele ľahšie a kratšie, popr. môžete dokonca použiť široké kožené sťahovacie opasky s minimálnym počtom kostíc.

Pozrite si tieto vybrané TOP kolekcie korzetov: dámske, elegantné, korzety pre moletky a plnšie tvary, vystužené

Spávanie v korzete na chrbte

spávanie v korzeteMožno si pri spánku na chrbte všimnete, že vám korzet spôsobuje to, že sa vaša panva zastrkuje, hlavne ak nemáte podporný matrac a zvykne sa v strede prehlbovať. Na udržanie prirodzených kriviek v bedrovej oblasti môžete teda použiť malý vankúšik alebo zrolovanú prikrývku, ktorú si zastrčíte pod seba a jeden malý vankúš navyše pod vaše kolená. To by malo znížiť tlak na váš chrbát.

Kyselina v pažeráku

Vo výnimočných prípadoch sa vám môže stať to, že dostanete reflux pri nosení korzetu počas spánku. Ak sa vám niečo takéto počas noci stane, použite niekoľko vankúšov tak, aby ste trochu pozdvihli vaše torzo, vďaka čomu bude môcť gravitácia zabrániť tomu, aby ste mali kyselinu v pažeráku.

Spávanie v korzete na boku

Korzety a spánok na boku môže pripadať mnohých ľuďom trošku zvláštne. Je to preto, lebo spávanie na boku vyžaduje trochu rovnováhy, aby ste sa neprevrátili na brucho alebo chrbát a časť tejto rovnováhy vyžaduje zapojenie brušných svalov. Takže ak tlačíte korzetom na svoje brucho, trochu im v tom bránite, čo môže byť pomerne nepohodlné.

Taktiež treba brať do úvahy, že ak by ste spávali s korzetom, ktorý má viacej kostíc a chcete s ním spávať na boku, bude to trošku zložitá činnosť. Korzet vám totiž (logicky) sťahuje pás, čím sa pri spánku na boku vytvorí medzera medzi spodnou a hornou časťou torza. Tým v podstate vaše torzo bude ležať na 2 bodoch čo je o to viac nepohodlné a musíte stále udržiavať nejakú rovnováhu. Tento problém sa však dá vyriešiť jednoducho tým, že si do medzery prihrniete časť prikrývky alebo zasuniete vankúšik tak, aby celé vaše torzo v korzete bolo pekne vyrovnané spolu s posteľou.

Spávanie v korzete na brušku

Hoci veľa expertov tvrdí to, že spávanie na bruchu je nezdravé, kopa ľudí takto spáva bežne. Spánok v korzete na bruchu môže byť však ten najzložitejší druh spánku z ostatných spomínaných. Pri nosení korzetu v spánku budete totiž cítiť zvýšený tlak na vašej chrbtici. V takom prípade bude lepšie, ak budete spávať bez vankúša, aby vaše telo bolo v rovine s korzetom a posteľou. Navyše bude fajn, ak použijete korzet s plochým predkom a nie klasický viktoriánsky korzet.

Mohlo by vás zaujímať

Korzety a ich vplyv na svalový tonus a flexibilitu

Korzety a ich vplyv na svalový tonus a flexibilitu

Veľa nadšencov pre korzety vyjadrilo určité obavy z toho, že dlhodobé nosenie korzetu môže negatívne …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.