Najnovšie články:
TAVE.sk > Dámska bielizeň > Korzety > Ako sa vyhnúť nadúvaniu počas nosenia korzetu?

Ako sa vyhnúť nadúvaniu počas nosenia korzetu?

korzety a nadúvanieNapadlo by vás niekedy, že korzety a nadúvanie môžu byť reálnym problémom mnohých žien? Neuvoľnený plyn vo vašom tele môže byť naozaj nepríjemnou až bolestivou záležitosťou. Avšak, ak si oblečiete korzet na nafúknuté brucho, môže sa bolesť posunúť na celkom iný level. Váš žalúdok a črevá sú v podstate duté, membránovité orgány, ktoré pravdepodobne zaberajú väčšinu priestoru vo vašej brušnej dutine. Keď sú tieto orgány relatívne prázdne, tak sa môžu ľahko prispôsobiť kompresií korzetu. Avšak keď sa tieto orgány naplnia, vzniká boj o priestor vo vašom tele, ktorý vedie k nepohodliu vtedy, keď nosíte korzet.

Korzety a nadúvanie

Vo vašom záujme by malo byť minimalizovať množstvo nadúvania počas trénovania s korzetom. Bohužiaľ sa mnoho ľudí súčasne s nosením korzetu snaží zmeniť a upraviť aj svoj jedálniček a zvyčajne si zvolia vlákninu a „čistú“ potravu a hoci to je určite pre vás veľmi dobré z dlhodobého hľadiska, váš tráviaci systém bude tak trochu z toho v šoku – bude pre neho problém z ničoho nič zrazu tráviť veľké množstvo vlákniny, vaše črevá budú štrajkovať spolu s ním a dajú vám to pekne pocítiť v podobe plynatosti, nadúvania, nedajbože hnačky a pod.

S trochou šťastia vám tento článok dopomôže si určiť, čo vo vás spôsobuje plynatosť a aké sú možné riešenia.

Čo spôsobuje plynatosť?

  • nadúvanie v korzete spôsobuje stravaJedlá: fazuľa, niektoré druhy zeleniny (brokolica, kapusta, ružičkový kel, špargľa, karfiol a pod.), mliečne výrobky (ak teda vaše telo je tak trochu intolerantné na laktózu).
  • Nápoje: sýtené nápoje, mlieko, umelé sladidlá (najmä sladené nápoje: sorbitol, maltitol, xylitol atď.).
  • Zdravie vašich čriev: či je vaša črevná flóra vyvážená a vytvárate potrebné tráviace enzýmy.
  • Stravovacie návyky: Ako rýchlo konzumujete jedlo? Konzumujete v malých porciách a žujete pomaly a dôkladne? Pijete každý deň dostatok vody? Žujete obvykle celý deň žuvačku či ste skôr zaťažená na cukríky počas celého dňa?
  • Iné druhy správania: Dýchate viac nosom alebo ústami? Máte sklon nasávať vzduch cez zuby, keď ste napätá?

Cieľom tohto zoznamu nebolo zvaliť všetko na stravu, či drinky, nápoje a pod. Okrem toho … veď konzumácia zeleniny je zdravá (pokiaľ teda nemáte na niečo alergiu samozrejme). Avšak treba brať do úvahy všetky faktory, ktoré môžu ovplyvňovať vaše nadúvanie nakoľko nemusí ísť len o jednu položku z vyššie vymenovaného zoznamu, pokojne môže ísť aj o ich kombináciu, alebo načasovanie, alebo situáciu. Faktorov, ktoré ovplyvňujú vaše nadúvanie je skutočne veľa.

Korzety a nadúvanie a možné riešenia

Sýtené nápoje: Neexistuje žiaden biologický dôvod, prečo by ste mali piť sýtené nápoje, takže sa im snažte vyhnúť – keď už nie kvôli korzetom, tak aspoň pre vašu kvalitu zdravia. Pokiaľ však už musíte mať za každú cenu nasýtený drink, nechajte ho aspoň vybublinkovať na vašom jazyku a až potom ho prehltnite.

kapustová zelenina a korzetyFazuľa a strukoviny: Niektorí ľudia hovoria, že fazuľu treba namočiť cez noc do vody a potom vodu vyliať, aby sa predišlo prebytočnému plynu vo fazuliach, a potom ju opláchnuť a uvariť. Fazuľu taktiež môžete nahradiť šošovicou nakoľko vytvára menej plynu a nemusí sa predtým namáčať a zároveň sa dokáže rýchlejšie uvariť.

Kapustová zelenina: Varenie zeleniny môže zlikvidovať niektoré sacharidy, ktoré spôsobujú nadúvanie – to platí aj pri strukovinách – avšak pri prílišnom povarení zeleniny môže dôjsť k denaturácii niektorých živín, čo nás vedie k ďalšiemu tipu….

Ak je to nutné, začnite užívať enzýmové doplnky

Enzým alfa-galaktozidáza, ktorý vaše telo normálne nevyrába, pomáha rozkladať nestráviteľné cukry (v podstate to, čo vaše telo vidí ako ďalšiu formu vlákniny), takže nevytvára plyn a nadúvanie vo vašich črevách. V prípade mlieka a mliečnych výrobkov môžete použiť laktázu, ktorá pomáha tráviť a štiepiť laktózový cukor v prípade, že trpíte neznášanlivosťou na laktózu.

Ak tieto enzýmy nepotrebujete, nie je potrebné ich brať (okrem toho je snáď jasné, že ak ste citlivý na určité druhy potravín, popr. máte alergiu na niektorú potravinu, ktorá jednoducho nesúvisí s vašimi tráviacimi enzýmami, tak je potom očividne lepšie sa týmto potravinám vyhnúť).

Odporúčané TOP kolekcie korzetov, z ktorých si určite vyberiete:

Prežúvajte pomaly

Trávenie začína v ústach – zuby rozomelú jedlo a amyláza a ďalšie enzýmy v slinách začnú s procesom rozkladu. Čím viac času strávite prežuvaním, tým ľahšie bude vaše telo tráviť jedlo, ktoré zjete. Okrem toho dáte vášmu telu s pomocou pomalšieho prežúvania a menších porcií vedieť, kedy je plné a vyšle signál skôr ako sa začnete cítiť preplnení (nakoľko prejedať sa pri nosení korzetu určite nechcete).

Zostaňte hydratovaní

hydratovaný v korzeteJe nesmierne dôležité zostať hydratovaný počas nosenia korzetu – pitie vody zaisťuje reguláciu krvného tlaku a objemu krvi, čo zabraňuje pocitu nevoľnosti a slabosti alebo problémom s krvným obehom a zároveň si tak môžete regulovať svoju telesnú teplotu, nakoľko budete mať v sebe dostatočné množstvo vody na to, aby ste sa potili (ak by ste sa teda dostali do situácie kde vám bude naozaj teplo, inak samozrejme k poteniu nedôjde).

Dostatok (nie prebytočnej) vody taktiež zaistí správne fungovanie tráviaceho a močového traktu a udržanie správneho riedenia ostatných tekutín v tele – vrátane vašich slín a slizníc. Zdá sa vám to nechutné? Možno. Avšak pri hustých slinách alebo hustom hliene (alebo v horšom prípade – žiadnych slinách kvôli minime vody) sa vám môže prehĺtať a tráviť horšie.

Pri konzumácií nových jedál na to choďte zľahka

Je celkom ľahké sa nadchnúť pre nový životný štýl, kedy začnete intenzívne cvičiť váš pás, kedy budete chcieť vyhodiť vaše staré „ja“ s jeho starými spôsobmi von oknom, stravovať sa absolútne zdravo, začať nový režim a pod. A pre niektorých môže dokonca takýto prístup „buď všetko alebo nič“ aj fungovať….ale pre väčšinu z nás, bežných smrteľníkov to skrátka nie je možné a ani to nie je dobrý nápad.

životný štýl a korzetyRazantná zmena vám môžete spôsobiť rôzne problémy a celkovo sa môžete cítiť zle. Návyky si treba vytvárať postupne a časom. Ak si chcete zaviesť viac potravín bohatých na vlákninu do vášho jedálnička, začnite ich v priebehu niekoľkých týždňov pridávať postupne po častiach, čím váš tráviaci systém bude mať čas sa prispôsobiť tejto zmene.

Ak si chcete spraviť kompletnú reformu vo vašom živote, resp. vo vašom stravovacom a kondičnom režime, skúste najprv začať len s jednou zmenou (alebo s druhou ) a postupne sa prepracovať k tomu že zaradíte niečo nové do vášho života. Vďaka tejto metóde tak budete hneď vedieť, ktorá zmena vám spôsobuje nadúvanie, popr. iné problémy. Taktiež rozhovor s odborníkom na výživu, ktorý by vám poradil ako si vytvoriť dobrý systém a režim nie je na škodu.

Ak máte konštantné problémy s nadúvaním, navštívte svojho doktora

lekár a korzetVaša prírodná črevná flóra môže taktiež ovplyvňovať plyny alebo enzýmy, ktoré vaše telo prirodzene vytvára. Ak máte konštantné problémy so žalúdkom alebo črevami, možno budete chcieť navštíviť lekára, dietológa alebo iného odborníka, ktorý daný problém môže diagnostikovať. Môže ísť o relatívne jednoduché riešenie ako je napr. odbúranie určitej potraviny (ak ste na ňu citlivý) alebo len by ste mali začať brať nejaký doplnok….alebo naopak môže ísť o niečo horšie, ako je napr. nediagnostikovaná divertikulóza, ktorá mohla takto pokračovať bez toho, aby ste s ňou niečo robili celé roky. Takže ak máte nejaké problémy s vašim tráviacim ústrojenstvom, určite si skočte za svojím lekárom skôr, ako začnete nosiť korzet.

Prečítajte si aj tieto články:

A najlepšia rada na záver

Ak to sociálna situácia umožňuje a máte pocit, že to z vás určite nejako pôjde von (či už zhora alebo zdola), tak to jednoducho urobte. Koniec koncov, vaše telo túto funkciu z nejakého divného a neznámeho dôvodu má a keď to zo seba dostanete, zaručene sa budete cítiť lepšie. Snáď vám tento článok pomohol k tomu, ako vyriešiť korzety a nadúvanie v ľudskom tele.

Mohlo by vás zaujímať

Korzety a ich vplyv na svalový tonus a flexibilitu

Korzety a ich vplyv na svalový tonus a flexibilitu

Veľa nadšencov pre korzety vyjadrilo určité obavy z toho, že dlhodobé nosenie korzetu môže negatívne …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.